د. ژانویه 25th, 2021


بشریت در صفحات زندگی می کند. تقریباً همه یک صفحه کوچک در دست دارند. تلفن های هوشمند ، رایانه ها ، تلویزیون ها ، صفحه های فیلم ، نمایشگرهای تبلیغاتی در فضای باز – تقریباً یک قرن به شخص ، تخیل ، احساسات او شکل می دهند.

عکس: فلیکر

به طور کلی ، رسانه ها ، کارتون ها ، فیلم ها ، سریال های تلویزیونی ، تبلیغات ، کتاب ها – همه اینها تعیین کننده رفتار مخاطب ، آنچه او فکر می کند و حتی آنچه او فکر می کند است.

محققان آمریکایی می گویند داستان هایی که فرد می بیند یا می شنود در مغز تکرار می شود. مغز باید آنها را به قطعات تقسیم کند تا اطلاعاتی را که به طور مداوم می بیند و سازماندهی اطلاعات را ساده کند. وقتی این قطعات گرد هم می آیند ، جهان بینی فرد شکل می گیرد و شروع به درک آنچه او می پذیرد می کند.

در نتیجه ، بیننده به آرامی احساس شخصیت را بر روی صفحه احساس می کند. وی باور دارد که چه نادرست باشد و چه درست ، آن را در زندگی واقعی به کار می برد و یا از رفتار شخصیت های صفحه نمایش از دیگران انتظار دارد.

تأثیر فیلم ها بر ذهن نمونه ای از مسئله نژادپرستی است

دانشمندان انگلیسی 45000 شخصیت بازی شده در فیلم های بریتانیایی را بین سالهای 2006 و 2016 مطالعه کردند. فقط 0.5 درصد از این نقشها را انگلیسی های سیاهپوست بازی کردند. اما 64 درصد فیلم های با موضوع جنایی را سیاه پوستان بازی می کنند. علاوه بر این ، به تصویر کشیدن سیاه پوستان به عنوان عصبانی ، جنایتکار و خشن در فیلم ها تبدیل به یک سنت شده است.

هنگامی که قهرمان سیاه پوست روی صحنه آمد ، ایده های نژادپرستانه ، استعمار ، مقاومت در برابر سیاه پوستان و برده داری در میان سفیدپوستان به ذهن خطور کرد.

به طور کلی ، ایده ظاهری سیاه پوستان به طرز ماهرانه ای در فیلم های سفیدپوشان در طول تاریخ گنجانده شده است. در عین حال می توان گفت که کارگردانان قربانی فیلم هایی می شوند که تماشا می کنند: آنها ناخواسته بازیگران سیاه بیشتری را برای نقش شخصیت های منفی انتخاب می کنند.

بنابراین می توان گفت که رسانه نیرویی است که انسان را شکل می دهد؛ اعتماد به نفس را در یک ایده القا می کند ، یک تصویر را شکل می دهد یا برداشت های موجود را تغییر می دهد.

نگاهی کوتاه به تاریخچه سریال

پخش وقایع مرتبط با چند قسمت در این سریال از دهه 1930 در رادیو آمریکا آغاز شد. مخاطبان اصلی این سریال زنانی بودند که در خانه نشسته بودند. در آن زمان ، از هر 4 زن 3 آمریکایی میزبان بودند.

شرکت های رادیویی شروع به جستجوی شرکت هایی می کنند که برای افزایش درآمد تبلیغات از اپیزودهای این مجموعه حمایت مالی می کنند. در عین حال ، آنها به دنبال شرکتهایی هستند که کالاهای خانگی مناسب مخاطبان خود را بفروشند. در ابتدا ، صابون و محصولات مشابه خانگی در میان این مجموعه ها تبلیغ می شد. به همین دلیل است که ترجمه کلمه سریال به انگلیسی “opera opera” است. یعنی “صابون” به معنای صابون است.

در اوایل دهه 50 این سریال به تلویزیون منتقل شد و تا 30 دقیقه ادامه یافت. سریال کلاسیک آمریکایی تا دهه 1950 داستان کوتاهی در مورد خانواده ای از طبقه متوسط ​​بود که معمولاً در یک شهر کوچک زندگی می کنند.

با این حال ، در دهه 1970 انقلابی در صنعت سریال ایجاد شد. در آن زمان ، آنها موضوعات جدی را نشان دادند: سو abuse مصرف مواد مخدر ، خیانت ، نژادپرستی ، خشونت و فعالیت جنایی ، و روابط عاشقانه و خانوادگی به موضوعات اصلی تبدیل شده بود. بعضی از سریال ها به 60 دقیقه افزایش یافت و در اواخر روز پخش شد.

امروز هزاران نفر از طریق بسترهایی مانند اینترنت و Netflix طی چند روز کل فصل سریال را به پایان می رسانند.

سریال ها همچنان راه حل مشکل بیننده هستند

روان شناس زبینیسو احمدوا می گوید این مجموعه ایدئولوژی مخاطب و تأثیر آن بر زندگی واقعی مخاطب را شکل می دهد.

“این نمایش به مردم یادآوری می کند که این همان اتفاقی است که در زندگی می افتد. یعنی وقتی در زندگی فرد موقعیتی پیش می آید ، مثل سریال ، راهی وجود دارد. وقتی مردم نمی توانند در مغز خود راه حلی پیدا کنند ، مجموعه های تلویزیونی به عنوان شاخص عمل می کنند. وقتی مردم به هیچ وجه نمی توانند فکر کنند ، او می خواهد راهی را که انتخاب کرده است طی کند و دنیای درونی قهرمان داستان را کشف کند و بگوید که من هم چنین راهی دارم.

به طور کلی ، ما به فیلم هایی نیاز داریم که انگیزه ، انگیزه و تفسیر به عنوان یک پیروزی برای همیشه باشد. اما مهم این است که فیلمهایی ساخته نشود که تکه تکه شدن و بازی با سرنوشت انسان را تشویق کنند.

من فکر می کنم فیلم ها قبل از نمایش به مخاطبان ازبکستان باید اکران شوند. باید روانشناسانی باشند که فیلم ها را قبل از نمایش ارزیابی کنند. “

در این مرحله ، این روانشناس به زنانی که بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند توصیه می کند فعالیت های اضافی مانند مراقبت از گل در اوقات فراغت خود را پیدا کنند.

جهان رسانه ما را احاطه کرده و ما به طور طبیعی تحت تأثیر آنها زندگی می کنیم ، فکر می کنیم ، رویا می بینیم. ما آنچه را که آنها سفید و سفید نشان می دهند و آنچه را سیاه نشان می دهند ، می پذیریم. اما زمان با اضافه شدن یک فیلم یا فیلم می گذرد. این انتخاب دوباره به عهده مخاطب است.

زوخرا عبدوخالیموا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *