س. آگوست 3rd, 2021


در تاریخ 18-19 ژانویه ، یک گروه کاری از بازرسی آموزش و پرورش برای بررسی اثربخشی کارهایی که برای بهبود کیفیت آموزش انجام می شود و کمک های عملی و روشنی به معلمان ، از منطقه بخارا بازدید کردند.

با توجه به نتایج جلسه مطالعه که در تاریخ 19 ژانویه در دانشگاه دولتی بخارا برگزار شد ، نتایج روند صدور گواهینامه از معلمان منطقه و همچنین دستاوردها و کاستی ها در این زمینه. بحث شده

گزارش شده است که در سه سال گذشته تعداد معلمان سطح بالای مدارس منطقه دو برابر شده است. امروزه از مجموع 26145 معلم آموزش عالی كه در مدارس منطقه كار می كنند ، 1716 (6٪) معلم بالاترین رده هستند. در سال 2018 ، این رقم 2.6 درصد است. همچنین 5،044 معلم (17/7 درصد) معلم رده اول و 8،461 (6/29 درصد) معلم رده دوم هستند. این شاخص بهتر از سایر مناطق کشور است.

اولوگبک تاشکنبائف ، رئیس بازرسی آموزش و پرورش ، در این مراسم صحبت کرد و توضیح داد که چگونه سهم معلمان با کیفیت در منطقه در مدت زمان کوتاه افزایش یافته است.

“در طول مطالعه ، ما شاهد برگزاری دوره های آموزشی غیردولتی توسط معلمان واجد شرایط در منطقه بودیم ، جایی که معلمان برای آماده سازی آزمون ها بر اساس گروه آموزش دیدند. معلمان دانشهایی را دریافت کرده اند که در این دوره ها در مرکز آموزش منطقه ای دریافت نکرده اند و اثربخشی این دوره ها به طور گسترده ای توسط معلمان شناخته شده است. این دلیل دیگری بر صحت ابتکار عمل در زمینه مشارکت بخش خصوصی در تربیت معلم است. “

در این جلسه همچنین به مشکلات موجود در فعالیتهای مرکز منطقه ای برای بازآموزی و افزایش صلاحیت استادان دولتی پرداخت.

به ویژه ، این مرکز دارای یک سیستم نمونه کار الکترونیکی کامل برای مطالعه و تجزیه و تحلیل فعالیت های تحصیلات تکمیلی معلمان نیست ، تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی در شیمی ، زیست شناسی و فیزیک ، علوم کاربردی (فن آوری ، هنرهای زیبا و کمبود تجهیزات برای آموزش عملی دانشجویان در طراحی ، موسیقی) ، استفاده از ICT (40-50٪) و عدم دانش زبان خارجی (80-90٪) در حداقل سطح اکثریت دانشجویان ، امکان سازماندهی موثر توسعه حرفه ای را فراهم نمی کند. ‘کیدلندی

به نوبه خود ، رئیس سازمان بازرسی آموزش و پرورش خاطرنشان كرد كه رئیس جدید این مركز منصوب شده و تلاش شده تا نواقص فوق برطرف شود.

لازم به یادآوری است که رئیس جمهوری جمهوری ازبکستان در 6 نوامبر سال 2020 حکمی “درباره اقدامات توسعه آموزش و علوم در دوره جدید توسعه ازبکستان” صادر کرد. به سازمانهای غیردولتی حق ارتقا مهارتهای مدیران ، متخصصان و معلمان شاغل در زمینه آموزش عمومی داده شد.

بوندا:

آموزش مجدد داوطلبانه و آموزش پیشرفته معلمان دولتی در جمهوری کاراکالپاکستان ، مناطق و شهر تاشکند ، م institutionsسسات آموزش عالی ، آموزش معلمان یا آموزش غیر دولتی مجاز می تواند مهارت های آنها را در سازمان ها ارتقا دهد.

هزینه های م institutionsسسات آموزش عالی و م institutionsسسات آموزشی غیردولتی مربوط به پیشرفت حرفه ای معلمان از بودجه دولت در بودجه ای که برای این اهداف به وزارت آموزش عامه اختصاص داده شده است بازپرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *