چ. جولای 28th, 2021


امروز ، برای اولین بار ، از مشارکت متخصصان بین المللی در روند نوشتن کتاب های درسی به عنوان یک آزمایش استفاده می شود. مرکز آموزش جمهوری خواه با توسعه دهندگان محلی و همچنین کارشناسان یونیسف برای تهیه برنامه های درسی و کتاب های درسی در همه موضوعات همکاری می کند.

اولین نمونه کتاب های درسی ریاضیات که برای دانش آموزان کلاس 1 ایجاد شده است ، آماده است. مارچلو استاریکوف ، متخصص با 20 سال تجربه بین المللی در آموزش ریاضیات ، نیز به طور مستقیم در این فرایندها نقش دارد.

شورات ساتوروف ، رئیس مرکز آموزش جمهوری خواه ، با مارچلو استاریکوف ، کارشناس یونیسف ، در مورد روشهای جدید ایجاد و آموزش کتابهای درسی ریاضی مدرن ، بصورت آنلاین صحبت می کند. شکل گرفت.

– چرا آموزش ریاضیات به کودکان مهم است ، آیا می توانید 3 دلیل را توضیح دهید؟

– آموزش ریاضیات برای زندگی همه افراد ضروری است ، زیرا دنیایی که در آن زندگی می کنیم توسط فرایندهای ریاضی تعیین و کنترل می شود. ریاضیات اصول تفکر استراتژیک و مهارت های شناختی را آموزش می دهد. به هر حال ، ریاضیات یک علم فلسفی است.

با آموزش ریاضیات ، سعی در ایجاد روش های جدید و کنار گذاشتن این تصور سنتی که همیشه پاسخ درستی در ریاضیات وجود دارد ، کنار می گذاریم.

اگر از نظر علمی به ریاضیات نزدیک شویم ، که با رویکردها و استراتژی های مختلف آموزش داده می شود ، به جای اینکه بگوییم همیشه یک جواب درست یا غلط وجود دارد ، باعث می شود آنها ریاضیات را بخوانند. و این روش ها این مفهوم را حذف می کنند که ریاضیات فقط به عنوان علمی دیده می شود که با پاسخ صحیح پایان می یابد.

صلاحیت هایی که ریاضیات به فرد می دهد بسیار زیاد است و نه تنها در مسائل ریاضی ، بلکه در حل مشکلات جامعه نیز کمک می کند. اگر دانش آموزی در ریاضیات استعداد داشته باشد ، به احتمال زیاد به جامعه کمک خواهد کرد و این ثابت شده است. ما تلاش می کنیم علم را به روشی کاملاً ابتکاری آموزش دهیم و همچنین تأثیر آن را در عمل ببینیم.

در برنامه های درسی کلاس اول و دوم ، فصل اول به نحوه ریاضی دان بودن اختصاص یافته است. ما همچنین یاد می گیریم که چگونه یاد بگیریم و چه چیزهایی یاد بگیریم ، و من فکر می کنم که این امر باعث می شود آموزش ازبکستان مورد توجه قرار گیرد.

یادگیری یادگیری سرگرم کننده است ، زیرا وقتی وارد تحصیل شدم ، فهمیدم که فکر می کنم باید یادگیری را تا آخر عمر ادامه دهیم. یادگیری مداوم یکی از مهارتهای منحصر به فرد قرن 21 است. من فکر می کنم این مفهوم کارساز است.

فصل آموزش برنامه درسی کلاس اول و دوم را شرح می دهد. این فصل سایر برنامه های درسی را شرح می دهد. 5 جنبه دارد:

  • مدل های آموزشی فرایندی فراشناختی است که در آن کودکان نحوه یادگیری خود را نشان می دهند.
  • روند آموزش تفکر خلاق به کودکان ؛
  • مربوط به استراتژی های یادگیری بصری ؛
  • تفکر انتقادی ، س askingال کردن ، تشکیل کلاسی که تحقیقات را انجام می دهد.
  • متوقف کردن یادگیری برای زندگی ، به شما می آموزد که فردی آگاه به زمان باشید.

وقتی منابع لازم برای این کار را در اختیار داشته باشید ، طبیعی است که علاقه شما به تحقیقات مستقل بیشتر شود. یعنی آنها با انگیزه درونی شروع به یادگیری می کنند نه برای پاداش های خارجی. به این ترتیب ما از طریق تمریناتی که با تیم بسیار ساده است ، روشهای خاصی را برای خدمت به توسعه تفکر خلاق ، آگاهی فرهنگی ، کنجکاوی ، آگاهی جهانی ایجاد می کنیم. به عنوان مثال ، برنامه درسی به روز شده اهداف جهانی پایدار را به عنوان مثال دارد. اتصال تمرینات با زندگی یکی از راههای تأثیرگذاری موثر بر تسلط بر کودکان است.

ما در ایجاد کتابچه راهنمای معلم از رویکردی خلاقانه استفاده می کنیم که معیارهای دیگری برای سنجش کتابچه راهنمای معلم ایجاد می کند و شامل همه رویکردها و روش های آموزشی است. جنبه دیگر برنامه درسی جدید مفهوم چند زبانی است ، یعنی. تفکر چند فرهنگی این کار عمدتا برای دانش آموزان دبیرستان توسعه یافته است ، اما ایده اصلی آن تدریس است. یعنی دانش آموزان این فرصت را خواهند داشت که از طریق غنای زبان و فرهنگ به هر آموزشی که می آموزند دسترسی پیدا کنند.

– زمانی که دانشجو بودم ، مدام فکر می کردم که چرا به فرمول های ریاضی احتیاج دارم ، شاید در کلاس 5-6 به خوبی بر آنها تسلط داشتم ، اما در دبیرستان با این علم دشوار بود. بنابراین این یک سوال جالب برای همه است ، بنابراین کودکان چه مهارت های زندگی را از این کتاب های درسی می آموزند؟

– بله ، حق با شماست ، من به طور سنتی وقتی به فرمولی احتیاج دارم ، س whetherالات زیادی دارم ، اینکه آیا می توانم آن را در زندگی به کار ببرم. ریاضیات در چنین مقوله ای قرار می گیرد که حتی اگر در زندگی واقعی نیز اعمال نشود ، مردم باید درک مشترکی از آن داشته باشند. وقتی کودک مهارتی را تجربه می کند ، مثلاً توانایی اندازه گیری قطر یک دایره را دارد ، این برای زندگی از بین نمی رود و کودکان می توانند این مهارت را با دیگران مرتبط کنند و منجر به “بازی ذهنی” شوند. به عنوان مثال ، اگر تحصیلاتم را در آرژانتین به یاد بیاورم ، ریاضیات را به خوبی می دانستم. من می دانستم که چگونه جواب صحیح را پیدا کنم ، اما دقیقاً نمی دانم که چگونه آن را پیدا کنم.

اکنون ما در ازبکستان برعکس این عمل را انجام می دهیم ، این بدان معناست که دانشجو باید بتواند هم چگونگی یافتن پاسخ درست و هم چگونگی انجام آن را درک کند. بنابراین امیدوارم دیگر جایی برای دانش آموزان مانند ما نداشته باشیم که بتوانند در مورد دلیل نیاز ما به این فرمول ها فکر کنند.

هدف تیم ما تربیت کودکان به عنوان افرادی است که آگاهانه تصمیم می گیرند و به نتیجه گیری درستی می رسند. دیدگاههای فلسفی بسیاری در ریاضیات وجود دارد که به نوبه خود به مفهوم بی نهایت او مربوط می شود. امروز بدون فناوری رایانه ای مبتنی بر سیستم اعداد دودویی ، نمی توانیم هیچ جنبه ای از زندگی خود را تصور کنیم.

– در مورد چگونگی افزایش علاقه کودکان به ریاضیات می توانید به معلمان چه توصیه ای کنید؟ از چه روش هایی در سرتاسر دنیا برای درگیری با ریاضیات استفاده می شود؟

– من به معلمان می گویم که بسیاری از راهکارهای جالب و روشهای ساده برای آموزش ریاضیات با استفاده از آن در عمل وجود دارد. یک مثال این است که معلم در ابتدای درس می تواند س questionsالاتی را با س askالهای باز بپرسد که هم تحریک کننده و جذاب باشند و هم س questionsالات باز که همه دانش آموزان می توانند به آنها پاسخ دهند.

بهترین راه جذب نیز احیای میل درونی در آنها است. این یک روش موثر برای اجازه دادن به کودکان در بازی و ایجاد یک فضای آزاد برای خلاقیت آنها در طول درس است. استراتژی دیگری نیز برای آموزش این ریاضیات به روشی وجود دارد که با محیط خانه مرتبط باشد. بگذارید بگوییم چند قدم از خانه به مدرسه برمی دارید یا سریعترین راه برای شما چیست ، به همین سادگی اما به عنوان مثالهایی که باعث بحث و گفتگو همه بچه ها می شود.

منطقی است که به معلمان آزادی حرفه ای برای آزمایش بدهند. از آنجا که ما به معلمین ، نه فرم های آماده ، پلاستیک می دهیم ، در نتیجه آنها قادر به ایجاد فرم هایی هستند که از نظر آموزشی مناسب و مثر هستند.

– من فکر می کنم که هر معلمی باید یک مفهوم ، فلسفه ، رویکرد منحصر به فرد داشته باشد. نظرات شما در مورد استقلال تحصیلی همه معلمان بسیار مرتبط است. اگر بگوییم این فقط یک کتاب درسی یا برنامه درسی نیست ، اینها تنها برخی از اهدافی است که می خواهیم به آنها برسیم.

با تشکر از شما برای یک گفتگوی معنی دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *