چ. اکتبر 20th, 2021

[ad_1]

موسسه Fiscal برای آموزش کارکنان در زمینه مالیات و مالیات تاسیس شد. چرا آکادمی کولیک به یک موسسه مالی تبدیل شده و چه کسی در آن پذیرفته می شود؟ نتایج مورد انتظار چیست؟ مصاحبه ای با انور یاهشیف ، متخصص ارشد انستیتوی مالی در SSC ، در مورد موضوعات مشابه برگزار شد.

انور یاکشیف

– چرا آکادمی مالیات به موسسه مالی تبدیل شد؟

– مطابق با فرمان ریاست جمهوری № 4879 ، م Instituteسسه مالی بر اساس مرکز آموزش DSQ تاسیس شد. در مورد اینکه آیا آکادمی مالیات خود را توجیه کرده است ، آکادمی مالیاتی سابق متخصصانی را در زمینه سهمیه محدود در زمینه تحصیلات کارشناسی تربیت کرده است. پذیرش سالانه 75 صندلی است و فارغ التحصیلان ، بدون ذکر نهادهای تجاری ، حتی 30 درصد از نیاز سیستم به نیروهای واجد شرایط را برآورده نکرده اند. همچنین ، الزام به کار در سیستم تحصیلات تکمیلی حق فارغ التحصیلان را برای انتخاب آزاد شغل محدود می کند. در م institutionسسه مالی ، مفهوم سهمیه تقریباً وجود ندارد. بر اساس تجزیه و تحلیل نیاز به لیسانس و استاد در این زمینه های تحصیلی و تخصصی توسط مناطق و بخش های اقتصاد ، پارامترهای پذیرش به طور مستقل توسط کمیته مالیات ایالتی تعیین می شود.

روش پذیرش در آکادمی مالیات ، با این حال «درباره آموزش»gi داوطلبانه در انتخاب تخصص برای نامزدها را که با الزامات قانون و بسیاری از اسناد هنجاری ، حقوق بشر مغایرت دارد ، انکار کرد. دلیل این امر این بود که متقاضی تحصیلات خاص متوسطه یا متوسطه داشت و قادر به مراجعه به آکادمی مالیات نبود. فقط فارغ التحصیلان 3 کالج مالیاتی شاغل در این کشور: کالج مالیاتی بخارا ، کالج مالیاتی فرغانه ، کالج مالیاتی تاشکند می توانند برای این آکادمی مالیاتی اقدام کنند.

دانشگاه دولتی اقتصاد در تاشکند و موسسه مالی در تاشکند دارای تخصص در زمینه مالیات و مالیات بوده اند ، اما در سه سال گذشته هیچ موسسه آموزش عالی عمده ای برای آموزش کارکنان در منطقه مالیات وجود نداشته است. مزیت مituteسسه تازه تاسیس نسبت به سلف خود این است که دسترسی به آن برای همه ، یعنی هر شخص با تحصیلات ویژه متوسطه یا متوسطه (نه یک شهروند ، بلکه یک فرد است) فرصت تحصیل در آنجا را دارند.

علاوه بر این ، سازمانها از هر نوع مالکیت ، از جمله نهادهای تجاری ، در مدت زمان مشخص شده در قرارداد ، در تشکیل قرارداد برای کارکنان آموزش دیده توسط موسسه مالی ، به ویژه پرداخت برای آموزش هدفمند ، شرکت می کنند. حق عملکرد با تعهد به کار مداوم.

– روند پذیرش در موسسه چگونه خواهد بود ، چه کسی پذیرفته می شود؟

– م institutionسسه مالی کاملاً تأمین اعتبار می شود. مراحل پذیرش در دانشگاه به ترتیب انجام می شود. شرایط سختی که متقاضی باید از کالج مالیاتی فارغ التحصیل شده باشد تا بتواند در آکادمی مالیات اقدام کند ، در مورد موسسه مالی اعمال نمی شود. فقط طبق فرمان ریاست جمهوری در تاریخ 6 سپتامبر 2019 ، فارغ التحصیلان کالج های مالیاتی براساس مصاحبه در سال 2 پذیرفته می شوند. مزایای عمومی در موسسه مالی نیز موجود است ، اما پیش نویس انواع خاصی از مزایا هنوز تهیه نشده است.

– آیا با ازدیاد اقتصاد دیجیتال ، ازبکستان به یک نهاد مالی نیاز دارد؟ با سرعت بخشیدن به دیجیتالی شدن صنعت ، عامل انسانی کاهش می یابد ، بازار تا چه اندازه به فارغ التحصیلان نیاز دارد؟

– با الکترونیکی شدن فرآیند تجارت ، کاهش کارکنان در صنعت طبیعی است ، اما موارد احتمالی در سیستم مالیات زیاد است. حدود 11000 کشور در سیستم مالیات در این کشور وجود دارد.

طبق داده ها ، 73-74٪ یا بیش از 197،000 مشاغل کوچک امروز حسابدار ندارند. این امر مشکلاتی را در حسابداری ، انطباق مالیاتی و محاسبه مالیات ایجاد می کند. همچنین این واقعیت که در سال 2019 20٪ یا 19،000 شرکت تازه کار در سال اول فعالیت خود را متوقف کرده اند نیز نشان دهنده کمبود نیرو در سیستم است.

در حال حاضر ، این سیستم 3151 نفر با تحصیلات ویژه متوسطه را استخدام می کند. این بدان معنی است که هر سوم کارمند تحصیلات عالیه ندارد. کار در مقامات مالیاتی با کمک 49 برنامه اطلاعاتی انجام می شود و کارمندان موظف به کار با برنامه ها هستند. اما تاکنون این برنامه ها در هیچ موسسه آموزش عالی تدریس نشده است.

علاوه بر این ، آموزش کارکنان نه تنها برای مقامات مالیاتی ایالت بلکه برای بخش خصوصی نیز برنامه ریزی شده است. در آکادمی مالیاتی سابق ، فقط مقامات مالیاتی ایالتی در زمینه مالیات و مالیات آموزش دیدند. موسسه Fiscal کارکنان را نه تنها برای سازمان مالیات ایالتی ، بلکه برای بخش خصوصی ، سازمان های متعلق به مجموعه اقتصادی ، آموزش می دهد.

– هزینه های آموزش دانشجو چقدر است ، هزینه های تأسیس موسسه چقدر است؟

– هزینه های تحصیل به ازای هر دانشجو بر اساس سهمیه پذیرش تأیید می شود. پارامترهای پذیرش (چه تعداد دانشجو در کدام جهت پذیرفته می شوند) در مارس-آوریل سال جاری تصویب می شود.

ساخت و بازسازی ساختمانهای مسسه در برنامه توسعه زیرساختهای تولید اجتماعی در سال 2021 و سالهای بعد گنجانده خواهد شد.

تخمین زده می شود که ساخت و بازسازی ساختمانهای این مituteسسه به 56 میلیارد مورد نیاز باشد (از جمله 50 میلیارد برای ساخت و ساز و بازسازی ، 6 میلیارد برای فناوری اطلاعات و ارتباطات)

چه تجربه خارجی در طول تأسیس موسسه مالی مورد مطالعه قرار گرفت؟

– علاوه بر مشارکت متخصصان برجسته دانشگاههای همکار در روند تدریس ، کادر آموزشی موسسه این امکان را دارند که در دانشگاه مالی به دولت فدراسیون روسیه مهارت و مهارت خود را برای تدریس در فدراسیون روسیه. علاوه بر این ، تبادل دانشجو نیز انجام خواهد شد ، یعنی. دانشجویان ازبکستان فرصت تحصیل در روسیه و دانشجویان روسی فرصت تحصیل در ازبکستان را خواهند داشت. علاوه بر این ، پذیرش مستقیم نامزدهای ازبکستانی در دانشگاه مالی دولت فدراسیون روسیه برقرار خواهد شد.

– چه زمینه های جدیدی برای برنامه ریزی برای افتتاح در موسسه Fiscal برنامه ریزی شده است ، که در دانشگاه های دیگر وجود ندارد که در زمینه مالی و اقتصادی کارکنان تربیت می کنند؟

– از سال تحصیلی اول ، آموزش در 3 زمینه ارائه می شود: مالیات و مالیات ، حسابداری و حسابرسی ، اقتصاد دیجیتال.

یکی از حقوقی که به دانشگاههایی که به سیستم خود سرمایه گذاری روی آورده اند اعطا می شود ، افتتاح داوطلبانه رشته های جدید است. بعداً ، ما قصد داریم دپارتمان حقوق مالی و بازرگانی را در موسسه Fiscal افتتاح کنیم ، که در هیچ دانشگاه دیگری در کشور موجود نیست.

علاوه بر این ، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه مالیات و کنترل مالی بر اساس سیستم ماژول اعتباری آموزش می یابد ، آموزش مجدد و آموزش پیشرفته بهبود می یابد.

علاوه بر این ، فرایند آموزش کارکنان واجد شرایط را در روش های مدرن حسابداری و گزارشگری مالی ، مالیات بین المللی ، قیمت گذاری نقل و انتقال ، تجزیه و تحلیل ریسک ، هوش تجاری و فناوری اطلاعات پیشرفته در اداره مالیات آموزش خواهد داد (بزرگ) داده ها).

مادینا اوچیلوا صحبت می کند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *