“جوانان در مناطق دور افتاده نیز باید آموزش ببینند”

[ad_1]

Dilfuza Yuldasheva از سال 2015 در مدرسه شماره 21 در محله گلستان در منطقه Pop ، یک روستای دور افتاده در استان Namangan ، تدریس می کند.

https://www.youtube.com/watch؟v=S8FzjmAFxhg

خانه وی حدود 50 کیلومتر با مدرسه فاصله دارد. به دلیل کمبود وقت مدرسه در منطقه خود ، از طریق HTB در این روستا کار پیدا کرد. وی در طول کار جدید خود در کامیون هایی که برای حمل و نقل مردم طراحی شده بود نیز شرکت داشت.

“از آنجا که ماشین بلند بود ، افراد اطراف ما آن را از دست من خارج می کردند. عموهایم خندیدند و گفتند: “بله برادرزاده ، با کامیون می روی؟

او 5 روز در هفته برای تدریس به مدرسه می رود. متوسط ​​هزینه های روزانه 25-30 هزار است. حقوق و دستمزد 2 میلیون برای 21 ساعت درس است.

“هنگامی که در جاده بیرون می رویم ، بسیاری از مردم می پرسند که آیا این جاده پوشیده است؟ ما آن را از پول استادمان خواهیم آورد “، Dilfuza Yuldasheva با لبخندی صمیمانه پاسخ داد.

او ساعت 6:30 صبح از خانه خارج می شود تا در همان ساعت اول یک ساعت دیگر برسد.

وی اظهار داشت: کودکان در مناطق دور افتاده نیز باید آموزش ببینند

ما شاهد هستیم که معلمانی نیز هستند که در این مدرسه می مانند و کار می کنند. معلم ریاضی شب را در کالسکه ای که در حیاط مدرسه قرار دارد می گذراند. او برای صرفه جویی در هزینه های سفر در اینجا می ماند.

پیش از این اعلام شد که فرمان ریاست جمهوری “در مورد اقدامات برای جذب متخصصان واجد شرایط به سازمان های بودجه ای در مناطق دور افتاده”.

طبق مصوبه اول مارس 2021 ، افزایش ویژه ای در نرخ تعرفه اساسی برای معلمان رده های بالاتر و درجه یک ، که از مناطق دیگر برای تدریس در مدارس بی کیفیت جذب می شوند ، اعمال می شود.

در همان زمان ، به معلمان سایر مناطق و شهرهای یک منطقه 50 درصد بیشتر از نرخ تعرفه اساسی پرداخت می شود.

امیدواریم مدرسه ای که در آن حضور داریم و معلمانی که در آن شرکت می کنیم معیارهای مشابهی را داشته باشند.

توهیرجون تورسونوف ، خبرنگار Kun.uz.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *