دادستانی حمل و نقل ازبکستان اطلاعاتی در مورد آمار تخلفات در زمینه ساخت جاده ارائه داد.
“دادستانی حمل و نقل جمهوری جمهوری اسلامی حدود 40 پرونده جنایی برای سوisa استفاده از بودجه اختصاص یافته در زمینه ساخت جاده ها و پل ها در سال 2020 افتتاح کرده است. غارت اموال دولتی به ارزش 11.5 میلیارد دلار در رابطه با فساد در ساخت جاده ها آشکار شده است.
در سال 2020 ، دادستانی حمل و نقل و سازمان های راهداری چندین قطعنامه مشترک برای مبارزه با فساد امضا کردند. بر این اساس ، توافق شد که اطلاعات مربوط به هر مرکز تحویل داده شده برای نظارت در اختیار دادستانی حمل و نقل قرار گیرد.
این یک پذیرش به موقع و با کیفیت از هر شی منتقل شده است ، که منجر به از بین بردن فساد می شود.

در همان زمان ، در سال 2020 ، مدیریت دادستانی حمل و نقل از هر سایت بازدید کرد و وضعیت جاده ها را بررسی کرد. وضعیت فعلی نامناسب است.
در قانونگذاری نیز یکسری کاستی وجود داشت ، یعنی. استانداردهای دولتی ، دستورالعمل ها و قوانینی که در راه سازی استفاده می شود با استانداردهای دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق مطابقت دارد به عنوان مثال ، در آن زمان جاده ها برای کامیون های 14 تنی سازگار بودند ، امروز کامیون های 80 تنی در جاده های ما هستند. این امر همچنین منجر به زوال سریع کیفیت جاده ، خرابی می شود.
بنابراین ، پیشنهادهایی در این زمینه ارائه شده است و استانداردهای ایالتی تغییر خواهد کرد. “
شوکرات ناذروف ، معاون اول رئیس کمیته دولتی جاده های موتوری ، که در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد ، در مورد خاتمه انحصار موسسات طراحی ، مناقصه های باز صحبت کرد.
“فرامین و مصوبات ریاست جمهوری که در پایان سال 2019 تصویب شد ، گامهای اساسی برای از بین بردن تعارض منافع در سیستم مدیریت راه برداشته است. در اینجا انحصار م institسسات طراحی کاملاً از بین رفته است. دریافت سفارشات برای پروژه ها از طریق مناقصه های آزاد ، برای شرکت به عنوان پیمانکار امکان پذیر است.

علاوه بر این ، سازمان های متعلق به کمیته راه حق شرکت در فعالیت های ساخت و مرمت بدون مناقصه و همچنین ساخت و تعمیر تأسیسات را داشتند. این با حکم لغو شد. “
“بیش از 60،000 کیلومتر راه در دست تعمیر است” – کمیته راهداری
چگونه تصمیم گرفته می شود که کدام یک از جاده های نیاز به تعمیر ابتدا تعمیر شوند؟