چ. آوریل 21st, 2021


طبق مطالعه دانشگاه اسكرانتون ، تنها 8 درصد مردم می توانند به وعده های سال نو خود عمل كنند. اگر می خواهید در این 8 درصد باشید ، این پنج نکته را در ذهن داشته باشید تا به شما کمک کند تا در طول سال به قول خود وفادار بمانید.

افراد زیادی تصمیم می گیرند در سال جدید زندگی خود را تغییر دهند و قول بدهند. ترک عادت های بد ، ورزش ، پس انداز و شروع کار جدید از جمله این موارد است.

در سال جدید – در زمانی که جهان هنوز با ویروس کرونا “مبارزه” می کند ، مهم نیست چه قولی می دهید ، برای تحقق آنها سخت کار کنید!

1. قدم های کوچک بردارید

تعیین اهداف مشخص ، شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

به گفته روانپزشک راچن وینستین ، بخشی از این مشکل ناشی از تعیین اهداف عظیم برای خودتان با این ایده است که “در سال جدید من یک شخص کاملا متفاوت خواهم بود”. معلوم شد.

اگر اهداف كوچكی را پس از دستیابی به اهداف تعیین كنید ، می توانید شانس خود برای رسیدن به خط نهایی بعدی را نیز به وضوح مشاهده كنید. به عنوان مثال ، خرید کفش های کتانی و شروع به دویدن در مسافت های کوتاه به عنوان اولین قدم در این تلاش ، سودآوری بیشتری نسبت به قول پیروزی در ماراتن دارد.

رمز موفقیت این است که از تغییرات بزرگ اجتناب نکنید ، بلکه واقعاً در یک بازه زمانی طولانی برای رسیدن به یک هدف به جلو حرکت کنید.

وینستین می گوید: “تغییرات عظیم در زندگی با قدم های کوچک آغاز می شود.”

2. یک هدف مشخص تعیین کنید

وقتی هدفی را تعیین می کنیم ، یکی از رایج ترین اشتباهاتی که می کنیم ، اندیشیدن در مورد چگونگی دستیابی به آن هدف نیستیم.

به یاد داشته باشید: برنامه ریزی مراحل به روشنی بسیار مهم است.

به گفته نیل لوی ، استاد دانشگاه آکسفورد ، گفت: “رفتن به ورزش هر روز سه شنبه بعد از ظهر و شنبه صبح” می تواند موفقیت بیشتری نسبت به قول انتزاعی “آموزش بیشتر” منجر شود.

چنین اهداف واضح و قابل دستیابی نه تنها هدف ، بلکه راه های دستیابی به آن را نیز به شما نشان می دهد.

3. از پشتیبانی استفاده کنید

یافتن افرادی که در مسیر رسیدن به هدف شما را همراهی می کنند نیز می تواند منبع انگیزشی عالی برای شما باشد. این می تواند به صورت شرکت در یک دوره با یک دوست یا به اشتراک گذاشتن برنامه های شما با دیگران باشد.

دکتر جان مایکل ، فیلسوف دانشگاه وارویک که عوامل ایجاد و وعده ها را مورد مطالعه قرار داده است ، می گوید اگر درک کنیم و ببینیم وعده هایمان برای افراد دیگر مهم است ، به احتمال زیاد به تعهدات خود عمل می کنیم. به خصوص اگر عمل نکردن به قول ما به عزیزانمان آسیب برساند. از این لحاظ ، افزودن دیگران به هدف شما دستیابی به آن را برای شما آسان می کند.

4. غلبه بر شکست

اگر رسیدن به هدف خود دشوار است ، پس متوقف شده و وضعیت را ارزیابی کنید: با چه موانعی روبرو شده اید؟ کدام استراتژی به خوبی کار می کند و کدام یک بی فایده است؟

سعی کنید بیشتر کار کنید و به جشن گرفتن کوچکترین موفقیت عادت کنید.

اگر برای رسیدن به هدفی عزم راسخ دارید ، چرا روش های دیگری را برای تقویت اراده خود امتحان نمی کنید؟

حتی تغییرات ساده در زندگی روزمره نیز می تواند به شما در مسیر درست کمک کند.

5- بتوانید قول خود را با اهداف بلند مدت ترکیب کنید

به گفته آن سوینبورن ، متخصص روانشناسی رفتاری ، بهترین وعده هایی که می توانید بدهید قول هایی مبهم و زودگذر نیستند ، اما به شما کمک می کنند تا اهداف بلند مدت خود را پیش ببرید. .

به عنوان مثال ، اگر قبلاً ورزش نکرده اید ، ناگهان قسم نخورید که یک ورزشکار عالی هستید. زیرا این قولی است که در حال حاضر نمی توانید به آن عمل کنید.

سوینبرن گفت: “افرادی که فقط به خود اعتماد کنند شکست خواهند خورد.”

بنابراین ، اگر هدفی دارید که شما را هیجان زده یا علاقه مند می کند ، از روز اول با یک برنامه دقیق شروع کنید و از هر مانعی که در این راه با آن روبرو شدید ، عبور کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *