چ. ژانویه 20th, 2021


وزارت دارایی از 1 ژانویه 2021 تغییرات عمده ای را در رژیم مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی اعلام کرد.

عکس: Pinterest

وزارت دارایی اطلاعات مربوط به تغییرات رژیم مالیاتی را برای اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی از اول ژانویه 2021 به کمیته مالیات ایالتی ، ادارات منطقه و سازمان های تابعه ارسال کرده است.

مالیات زمین

روش محاسبه و پرداخت مالیات زمین برای اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی و همچنین نرخ مالیات تعیین شده 0.95٪ ارزش هنجاری زمین کشاورزی در زمین های کشاورزی حفظ خواهد شد.

در این حالت ، نرخ مالیات تولید میوه و سبزیجات برای م enterprisesسسات کشاورزی میوه و تره بار و همچنین نرخ مالیات در زمین های کشاورزی آبیاری و غیر آبیاری برای کشاورزان و نرخ مالیات پایه در زمین و بسته ها بر اساس وزن دهی محاسبه می شود با در نظر گرفتن خصوصیات کیفی لغو شد.

مودیان این گروه بر اساس ارزش هنجاری محصولات کشاورزی ، با تعیین نرخ مالیات تعیین شده برای زمین های کشاورزی ، به پرداخت مالیات منتقل می شوند.

مقامات مالیاتی برای زمین های کشاورزی اختصاص داده شده برای کشت ، بدون مالیات ، کشاورزی هستند ، براساس اطلاعات ارگان هایی که ارزش هنجاری محصولات کشاورزی را با توجه به موقعیت قطعه تعیین می کنند. مالیات زمین نگهداری می شود.

نرخ مالیات تعیین شده برای اشخاص حقیقی در مورد زمینهای اعطا شده به اشخاص حقیقی برای ساخت مسکن انفرادی و بهسازی منازل مسکونی ، برای قطعه هایی که در ساخت و ساز مسکن شخصی کار می کنند ، اعمال می شود.

قانون مالیات نرخ مالیات اساسی را برای اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی برای زمین های غیر کشاورزی براساس مناطق (به مقدار مطلق) تعیین می کند.

مقدار دقیق نرخ مالیات برای زمین های غیر کشاورزی به ترتیب زیر تعیین می شود:

بر اساس نرخ مالیات تعیین شده توسط قانون مالیات Jogorku Kenesh جمهوری کاراکالپاکستان و شورای منطقه ای نمایندگان مجلس برای زمین های غیر کشاورزی در مناطق و شهرستانها ، بسته به توسعه اقتصادی آنها ، نرخ مالیات زمین 0.5 تا 2 است ، نرخ مالیات زمین ، کاهش و افزایش ضرایب به 0؛

شوراهای منطقه ای و شهری معاونین نرخ مالیات زمین تعیین شده توسط Jogorku Kenesh جمهوری کاراکالپاکستان و شورای منطقه ای نمایندگان مجلس و در شهر تاشکند ، که توسط قانون مالیات برای زمین هایی که برای کشاورزی در نظر گرفته نشده است ، در مناطق خود واقع شده است علاوه بر این ، یک بخش عظیم ، محله ای و خیابانی ضرایبی را برای کاهش و افزایش از 0.5 به 3.0 ارائه می دهد.

در همان زمان ، شورای منطقه ای و شهرستانی نمایندگان مجلس حق تعیین مقدار مالیات زمین را برای 3 قطعه برای هر قطعه شخصی و همچنین بیش از 1 هکتار زمین مورد استفاده توسط افراد مستقر در مناطق توریستی دارند.

شورای منطقه ای و شهری نمایندگان مجلس تا 31 دسامبر سال 2020 نرخ مالیات زمین های غیر کشاورزی را برای دوره 2021 به مقامات مالیاتی در محل طرح ارائه می دهند.

مقامات مالیاتی در محل قطعه باید در طول 5 روز از نرخ مالیات در زمین های غیر کشاورزی برای محاسبه مالیات زمین در زمین های غیر کشاورزی اشخاص حقوقی به مpدیان اطلاع دهند. .

مالیات بر استفاده از منابع آب

روش محاسبه و پرداخت مالیات برای استفاده از منابع آب حفظ می شود. نرخ مالیات با در نظر گرفتن نمایه سازی 15 درصدی و در بخشهای خاص اقتصاد 30 درصد در کد مالیاتی تعیین شده است.

در همان زمان ، نرخ مالیات سودمندی در سطح سال 2020 ، بخشی از حجم آب مورد استفاده برای آبیاری زمین های کشاورزی و یک نرخ مالیات واحد برای پرورش ماهی ، از جمله مزارع دهکان ، حفظ می شود. روی 40 جمع در هر متر مکعب تنظیم شده است.

نرخ مالیات برای نیروگاه ها برابر با نرخ تعیین شده برای شرکت های برق است. منابع آب مورد استفاده شبکه های جمع کننده و زهکشی مشمول مالیات نمی شوند.

روش تعیین پایه مالیات برای استفاده کنندگان کشاورزی در کشاورزی ، از جمله شیلات ، برای اطمینان از موارد زیر اصلاح می شود:

  • نهاد مطلع در زمینه استفاده از آب و مصرف آب سالانه اطلاعاتی را در مورد حجم منابع آبی که انتظار می رود مورد استفاده قرار گیرد فراهم می کند:
  • برای تعیین پایه مالیات برای اشخاص حقوقی که از منابع آب در کشاورزی ، از جمله شیلات استفاده می کنند ، حداکثر تا 10 دسامبر دوره مالیاتی فعلی ؛
  • برای محاسبه مالیات در مزارع – برای مقامات مالیاتی حداکثر تا 20 ژانویه سال بعد از سال گزارش ، برای محل استفاده از آب و مصرف آب.

مزارع پرورش ماهی که ماهی را در آب های مصنوعی نگهداری می کنند ، مبنای مالیات را بر اساس تفاوت بین حجم آب گرفته شده از آب طبیعی و مصنوعی و برگشت به این آب ، به استثنای حجم آب برگشتی به شبکه های جمع آوری و زهکشی ، تعیین می کنند.

در صورت عدم وجود منابع آب در کشاورزی ، از جمله پرورش ماهی ، و در عدم امکان تعیین حجم واقعی منابع آبی مورد استفاده ، مبنای مالیات بر اساس مصرف منابع آب تأیید شده توسط مقام صالح در زمینه استفاده و مصرف آب است. با توجه به هنجارها تعیین می شود.

آبیاری زمین های کشاورزی و پرورش ماهی (پرورش) ، از جمله تجهیزات اندازه گیری آب در حضور تجهیزات اندازه گیری آب مزرعه ، با در نظر گرفتن ضریب کاهش 0.7 به نرخ مالیات اعمال شده بر حجم آب مصرفی ، تعیین شده بر اساس

پرداخت مالیات مورد استفاده برای خنک سازی آب از تجهیزات خاص (توربین ها) در فرآیند تولید ، در صورت محاسبه حجم آب به دست آمده از آب طبیعی برای خنک کردن تجهیزات خاص ، به پایه مالیات اعمال می شود و به مکان های طبیعی یا مجوز ویژه بازگردانده می شود برای استفاده از آب

مودیان مالیاتی که انواع مختلفی از فعالیتها را با اهداف مختلف مالیات و نرخ مالیات انجام می دهند ، موظفند برای چنین فعالیتهایی حسابهای جداگانه ای نگه دارند و روش پرداخت مالیات با نرخ مالیات مربوطه معرفی می شود.

به عنوان مثال ، فعالیت اصلی مpدی تجارت است و او دارای کارواش است. در این حالت ، مpدی حساب های جداگانه ای را برای این فعالیت ها نگهداری می کند و مالیات را محاسبه می کند:

  • نرخ مالیات بر حجم آب مورد استفاده برای فعالیتهای تجاری 182 مقدار در هر 1 متر مکعب (منابع آب زیرزمینی) و 221 مقدار در هر 1 متر مکعب (منابع آب زیرزمینی) است.
  • میزان مالیات بر حجم آب برای شستن وسایل نقلیه 1990 در هر 1 متر مکعب است.

مالیات استفاده از خاک:

روش محاسبه و پرداخت مالیات برای استفاده از لایه زیرین حفظ می شود. برای مواد معدنی زیر میزان ثابت 5٪ اما کمتر از 7500 در هر متر مکعب تعیین شده است:

  • ماسه های ساختمانی ، مخلوط شن و ماسه ، شن و ماسه ، سنگ های ساختمانی (سنگ های کربناته) ، سنگ های ساختمانی (گرانیت ، پورفیری و سنگ).

نرخ مالیات برای طلا ، نقره ، پالادیوم و مس برای کارخانه معدن و متالورژی ناووی و کارخانه معدن و متالورژی آلمالیک 15 درصد تعیین شده است.

نرخ مالیات سایر مواد معدنی در سطح 2020 باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *