س. اکتبر 19th, 2021

[ad_1]

پیش از این در صفحات رسمی وزیر آموزش و پرورش شیرزود شرماتوف گفت وی گفت: “تعداد معلمان در مدارس 80،000 بیشتر از سرعت کلی کار است.” توضیح.

“پیش از این ، نیم میلیون معلم در این ولسوالی وجود داشت كه 80،000 بیشتر از تعداد قیمت های موجود است.

تقاضا برای معلمان واجد شرایط در مدارس بسیار زیاد است. اما در این نمودار می بینید که فقط 3 درصد معلمان دارای طبقه بالاتر و 11 درصد دسته اول هستند ، به این معنی که در مجموع 14 درصد معلمان را می توان به عنوان سبز طبقه بندی کرد. نه تنها توسط مدیر مدرسه مورد احترام هستند ، بلکه والدین نیز سعی می کنند چنین معلمان واجد شرایط را ترغیب کنند تا به عنوان معلم دروس اضافی را بدهند.

اگر در نمودار قبلی به مدارس دسته قرمز برویم ، به نظر می رسد که بیشتر آنها اصلاً معلم کلاس بالا ندارند. در مقابل ، معلمان رده های بالاتر و درجه یک نیز در مدارس سبز شیوع بیشتری پیدا می کنند.

اکنون ، اگر به نمودار زیر نگاه کنید ، معلمان بسیاری از گروه های سبز در مقایسه با pedstavka زیاد نیستند ، برعکس ، تقاضا برای آنها در مکان ها بسیار زیاد است. از نمودار مشخص است که چندین معلم در گروه قرمز کار می کنند ، یعنی. در میان معلمان فاقد رده و در بین معلمانی که به جای یک معلم اصلاً در آموزش عالی تحصیل نکرده اند. در نتیجه ، دستمزد واقعی آنها نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. معلمان این گروه قرمز بیش از نیمی از معلمان را تشکیل می دهند. تخمین زده می شود که بیش از 80،000 معلم در میان معلمان این گروه قرمز باشند.

بنابراین ، ما از معلمان ما در گروه قرمز می خواهیم که بیشتر روی خودشان کار کنند ، دروس خود را با عمق بیشتری مطالعه کنند ، برای یک دسته از مدارک خاص امتحان دهند و دسته های خود را بهبود بخشند. این باعث افزایش حقوق آنها می شود. همچنین بین حقوق یک معلم بدون رده و معلم با رده بالاتر تفاوت معناداری وجود دارد و روشی برای معلمی از رده پایین معرفی می شود که تعداد ساعات کار از یک معلم رده بالاتر باشد. این امر به افزایش دوباره حقوق یک معلم واجد شرایط کمک می کند. از این پس ، سیاست افزایش حقوق با هدف افزایش اختلاف حقوق یک معلم با صلاحیت بالا و یک معلم فاقد رده خواهد بود.

این واقعیت که یک معلم 50 درصد بیشتر برای کار در یک زمینه دیگر و 100 درصد بیشتر برای رفتن به منطقه دیگر پرداخت می کند ، فقط مربوط به معلمان رده بالاتر و درجه یک است ، بنابراین هزینه اضافی برای کار روی خودتان. امیدوارم انگیزه ای وجود داشته باشد.

مهمتر از همه ، معلم حرفه و فرزندان خود را دوست دارد ، به طور مداوم مهارت های خود را بهبود می بخشد ، و سایر عوامل بیرونی در درجه دوم هستند. به عنوان مثال ، در بازدید اخیر ما از دو مدرسه قرمز تیره در منطقه بولونگور ، متوجه شدیم که مهمتر از همه ، وضعیت مادی و فنی آنها از یک مدرسه سبز در همان منطقه بهتر است و تعداد دانش آموزان فارغ التحصیل از مدارس سرخ 15 نفر است. ، 16 و 19 ، و بالعکس ، تعداد دانش آموزان در مدرسه سبز بسیار بیشتر از کلاس است.

سه یا چهار سال پیش ، چنین الزامی ممکن نبود ، زیرا معلم به کار دیگری غیر از خودش مشغول بود و در اسناد غرق شده بود. اکنون معلم باید فقط روی خودش کار کند و سعی کند دانش آموزان را به نتیجه برساند. در حال حاضر به معلم گروه قرمز گفته نمی شود که بلافاصله اقدام کند. هدف اصلی ما همکاری با یکدیگر برای بهبود کیفیت آموزش است! شکل گیری یک رقابت سالم بین معلمان همچنین به بهبود کیفیت آموزش در همه مدارس کمک می کند.

PS: یادآوری می کنیم: وزارت آموزش عامه رده بالاتر و اول را ارائه نمی دهد. این دسته بر اساس آزمون های بازرسی دولتی برای کنترل کیفیت در کابینه وزیران صادر خواهد شد “. وزیر در وب سایت خود گفت.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *