پ. آوریل 22nd, 2021


یکی از مشکلات سیستماتیک در زمینه آموزش کیفیت پایین کار در مدارس است ، جایی که فعالیت های ساخت و ساز و تعمیرات با هزینه بودجه دولت انجام می شود.

در مفهوم توسعه سیستم آموزشی دولت رئیس دولت تا سال 2030 حداقل 2021 مدرسه 3 درصد، تا سال 2025 – 20 درصد، تا سال 2030 – 50 درصد مطابق با معیارهای ارزیابی مصوب به سمت “مدارس مدرن” وظیفه تحول تعیین شده است گزارش ها سرویس مطبوعاتی XTV.

برای تصویب مصوبه هیئت وزیران در 31 دسامبر 2020 “در مورد روش توسعه ، تأیید و کنترل کارهای ساخت و نصب بر اساس الزامات” مدرسه مدرن “در آموزش متوسطه عمومی” 832 تصمیم گرفته شد.

با این تصمیم از سال 2021 ، شرکت واحد دولتی “شرکت مهندسی” در وزارت آموزش و پرورش کار طراحی و ساخت و ساز در بازسازی ، بازسازی و تعمیرات اساسی مدارس متوسطه را انجام خواهد داد. ” برنامه ریزی شده است که “کنترل کیفیت” را برای انطباق با الزامات طراحی و اسناد حسابداری و کیفیت انجام دهد.

شاخص های کیفیت در گذشته ، با تاکید بیشتر بر راه اندازی تأسیسات ، عامل مهمی در ساخت و نصب امکانات آموزشی عمومی نبوده است. در نتیجه ، مشکلات زیرساختی تأسیسات در هر منطقه امروز به طور کامل حل نشده است.

همچنین ، به دلیل کیفیت پایین مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساخت و تعمیر نمای مدارس ، کف سازی ، رنگ آمیزی ، کارکنان مدرسه بارها و بارها تعمیراتی را انجام داده اند.

علاوه بر این ، هنگام نصب سیستم های گرمایشی و دیگهای بخار ، اغلب ظرفیت ساختمانهای مدارس ، سوخت مصرفی ، وضعیت برق در منطقه در نظر گرفته نمی شود ، بنابراین گرما به صورت محلی تأمین نمی شود.

تاکنون مدارسی که توسط شرکت خدمات مشتری واحد در مقامات محلی احداث و نوسازی شده اند ، برای انجام نظارت مستقیم ، ارائه پیشنهادات و اظهارنظر در مورد کیفیت کار ساخت و نصب ، از وزارتخانه یا زیردستان آن مجوز دریافت نکرده اند. در نتیجه ، در مدارسی که در بیشتر برنامه ها قرار می گیرند کار تمام نشده یا از کیفیت خوبی برخوردار است. توجه خاصی به ایمنی دانش آموزان داده نشد. یک نمونه از این موارد این است که همه مدارس متوسطه در دست ساخت تحت برنامه های مربوطه حصارکشی نشده و یا تجهیزات نظارت تصویری داخلی و خارجی به طور کامل نصب نشده اند.

مطابق مقررات ، نواقص فوق برطرف می شود ، کارهای ساخت و نصب انجام شده توسط پیمانکار به طور مداوم بر اساس یک برنامه منظم کنترل می شود ، نتایج کار ماهانه ارائه می شود و بر اساس برآورد طراحی مصوب به ترتیب “مدرسه مدرن” کنترل کیفیت تنظیم شده است

این مکانیسم جدید است و بر اساس اصول زیر است:

  • بی طرفی و شفافیت کنترل کیفیت ؛
  • حقوق و منافع قانونی اشخاص حقوقی و اشخاصی را نقض نكند.
  • عدم مداخله در فعالیت های مالی و اقتصادی نهادهای اقتصادی.

در صورت افتتاح کار ساخت و نصب با کیفیت پایین در مدارس توسط سازمان پیمانکاری YUGU “شرکت مهندسی” ، از طریق دادگاه های اقتصادی روش صرف 90 درصد درآمد برای از بین بردن نواقص شناسایی شده در این مدارس معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *