چ. اکتبر 27th, 2021

[ad_1]

در پایان ماه دسامبر ، حدود 700 دانش آموز از کلاس های 2-10 از مدارس پایتخت در یک المپیاد ریاضیات و تفکر منطقی ، که توسط مدرسه بین المللی AL-Beruni برگزار شد ، شرکت کردند. این المپیک از دو جنبه مهم با رویدادهای روزمره تفاوت داشت:

– بورس تحصیلی برای جایزه 35 میلیون نفر: 37 دانش آموزی که بهترین نتایج را کسب کرده اند به آنها اعطا شده است.

-دانش دانش آموزان از این المپیاد بر اساس روش برنامه PISA (برنامه ارزیابی بین المللی دانشجویی) ارزیابی شد که برای کشور ما جدید است

شناخته شده است که اولین آزمایش PISA جهان در سال 2000 انجام شد که 30 کشور در آن شرکت کردند. در حال حاضر 80 کشور به این روند پیوسته اند. مفهوم توسعه سیستم آموزش عمومی در ازبکستان تا سال 2030 مشارکت منظم در برنامه های بین المللی (PISA ، TIMSS ، PIRLS و غیره) و تحقیقات برای ارزیابی کیفیت آموزش و سطح دانش دانشجویان در کشور را فراهم می کند. یکی از اولین قدمها در این مسیر توسط مدرسه بین المللی AL-Beruni برداشته شد. در طول المپیاد ، دانش دانش آموزان با استفاده از رویکرد روش شناختی مبتنی بر ایده های PISA مورد آزمایش قرار گرفت و این روش به عنوان روشی برای نظارت مستمر بر روند یادگیری در مدرسه و کیفیت دانش به کار گرفته شد.

– مخفی نیست که عامل اصلی پیشرفت هر کشوری در دنیای مدرن کیفیت آموزش است. در این راستا توجه زیادی به استفاده از روشها ، فن آوریها و ابزارهای جدید آموزشی در انتقال دانش در م institutionsسسات آموزشی کشور می شود. در عین حال ، در تجربه پیشرفته جهان ، تأکید نه تنها بر آموزش به دانش آموزان برای استفاده از اطلاعات جمع آوری شده ، بلکه همچنین در ایجاد توانایی تفکر انعطاف پذیر و منطقی است. پولات ارگاسف، دکترای روانشناسی ، رئیس گروه پشتیبانی روانشناختی فرایندهای آموزشی در مدرسه بین المللی AL-Beruni.

اداره بین الملل مدارس ، بر اساس استانداردهای آموزش ابتدایی و متوسطه در انگلستان ، از نخستین روزهای کار خود در زمینه معرفی مکانیزم های م effectiveثر برای کنترل سطح تسلط و کیفیت دانش دانش آموزان تحقیق کرده است. .

-ما قصد نداشتیم فارغ التحصیل مدرسه بین المللی AL-Beruni را فقط برای ورود به دانشگاه آماده کنیم. این مدرسه می خواهد دانش آموخته خود را فردی باهوش ، منطقی بیندیشد و قادر به ایجاد و اختراع چیز جدیدی باشد. رئیس دولت گفت: هرچه افراد بیشتری بتوانند در صحنه بین الملل رقابت کنند ، زودتر دانشمندان ازبکستانی برای دریافت جایزه نوبل معرفی می شوند. گلچکسرا صدیقوا.

از زمان تأسیس در سال 2018 ، مدرسه بین المللی هدف خود را ارائه خدمات با کیفیت برای آموزش پیش دبستانی و متوسطه مطابق با استانداردهای بین المللی قرار داده است. این مدرسه توسط پیرسون ، پیشروترین شرکت جهان در زمینه آموزش ، معتبر شناخته شده است. بر این اساس ، امروز روند آموزشی در مدرسه بین المللی AL-Beruni بر اساس اصول برنامه های آموزش عمومی کشور ما و م institutionsسسات آموزشی انگلستان است. در عین حال ، وظیفه اصلی نظارت منظم بر دانش آموزان بر اساس برنامه های آزمون بین المللی است. برای حل موفقیت آمیز این مشکل ، متخصصان مدارس تعدادی از برنامه های تحقیقاتی بین المللی مانند TIMSS ، PIRLS و PISA را مطالعه می کنند و استفاده از رویکردهای برنامه PISA را مناسب می دانند.

– تفاوت اصلی بین مطالعه روش PISA و سیستم آزمون سنتی برای ازبکستان این است که وظایف نه برای میزان دانش بلکه برای کیفیت آنها ، سطح سواد دانش آموزان استفاده می شود: توانایی استفاده از دانش بر اساس تجزیه و تحلیل منطقی کاترین آلتوندال ، هماهنگ کننده عمومی مدرسه بین المللی AL-Beruni و برنامه های STEM ، می گوید: موارد ، مهارت های تفکر انتقادی شناسایی شده است.

اجرای وظیفه پیچیده بیش از یک سال به طول انجامید. ابتدا ایجاد پایگاه داده ای از وظایف آزمون بر اساس برنامه های درسی محلی و کتب درسی روش PISA ضروری بود. این اجازه می دهد تا هر دانش آموز دانش و موفقیت خود را در مورد موضوعات خاص به صورت سه ماهه ، ماهانه و حتی هفتگی پیگیری کند. کارشناسان TestTime که سالها تجربه مطالعه کیفیت دانش و تسلط دانش آموزان را دارند ، نیز در این فرایند نقش داشتند.

در سال 2020 ، متخصصان برنامه های درسی ازبکستان و کتابهای درسی را در موضوعات اصلی که در کلاسهای 1 تا 11 دبیرستان تدریس می شود ، مطالعه می کنند: ریاضیات ، فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی و انگلیسی. بر اساس این مطالب ، وظایف آزمون در مورد هر موضوع در همکاری نزدیک با همکاران باتجربه خارجی ساخته شد. میزان تطابق وظایف توسعه یافته با روشهای استفاده شده در سیستمهای بین المللی برای نظارت بر کیفیت آموزش توسط کارشناسان باتجربه خارجی ارزیابی شده است.

بنابراین ، آزمون های مبتنی بر ایده و روش PISA پایه ای برای المپیاد ریاضیات بود که در اواخر دسامبر توسط مدرسه بین المللی AL-Beruni برگزار شد. حدود 800 دانش آموز از کلاس 2-10 از مدارس تاشکند برای شرکت در این المپیاد اقدام کردند ، حدود 700 نفر از آنها دانش خود را آزمایش کردند و برندگان – 37 دانش آموز با بهترین نتایج – 35 میلیون نفر. مقادیر

طبق گفته های اداره مدرسه ، آزمون دروس اصلی به طور منظم در پایان هر ماه در مدرسه برگزار می شود. چنین ارزیابی مقایسه ای نتایج مهم است زیرا به معلمان اجازه می دهد نقاط ضعف در فرایند یادگیری را به موقع شناسایی کرده و در مواقعی که عملکرد دانش آموز رو به کاهش یا راکد است ، به موقع اقدام کنند. در نهایت ، وظیفه اصلی آموزش شناختن به موقع دانش و توانایی های هر دانش آموز ، ایجاد شرایط عالی برای رشد آنها ، از بین بردن عواملی است که مانع اجرای آنها می شود.

گلچهره سیدیکووا گفت: “هر چه دانش آموزان هر چه بیشتر در این آزمون ها شرکت کنند ، سریعتر یاد می گیرند که از زمان خود عاقلانه و از روحیه رقابت در امتحانات استفاده کنند ، از نظر روانی برای چنین شرایطی آماده می شوند.”

ورود نظارت مستقل بر آموزش و سطح دانش در فرآیند آموزشی امکان کنترل م effectiveثر بر کیفیت آموزش در مدرسه را فراهم می کند. این وضعیت یک موسسه آموزشی بین المللی را تقویت می کند که نسلی را آماده می کند که در آینده بتوانند تمام پتانسیل خود را تحقق بخشند.

ابتکار برگزاری المپیاد ریاضی در مورد روش PISA به دلیل علاقه زیاد دانش آموزان و والدین ادامه خواهد یافت. مدرسه بین المللی AL-Beruni برنامه عملیاتی را برای برگزاری این رویداد مهم دو بار در سال – در تعطیلات تابستان و زمستان تصویب کرده است ، و اطلاعات مربوط به ترتیب اجرای آن به طور منظم در تمام زمینه های اطلاعاتی موسسه منتشر می شود. روشن شده

شماره تلفن برای مراجعه: +998 55 5002200

سایت اینترنتی: abis.arucation

رسانه های اجتماعی:

فیس بوک: fb.com/alberuniyschool

اینستاگرام: مدرسه البرونی

تلگرام: t.me/alberuniyininationals School

یوتیوب: https://www.youtube.com/channel/UChVHnU536FbayjgxLf5dNWA

براساس حقوق تبلیغات



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *