پ. اکتبر 28th, 2021

[ad_1]

موضوع ما در مورد منبع تغذیه است. این در مورد وقفه های زیادی نیست که در زمستان اتفاق می افتد و همه را عصبی می کند. گفتگوی ما در مورد سیستم جدید و هوشمند ASKUE و همچنین این واقعیت است که پولی که مصرف کنندگان برای برق می پردازند در جایی که باید نمی رود.

https://www.youtube.com/watch؟v=dJcNMowgkQ0

در طول بررسی ، سعی خواهیم کرد به سه سوال زیر پاسخ دهیم:

1. سیستم ASKUE چگونه کار می کند و چرا به محض پرداخت هزینه برق چراغ روشن نمی شود؟

2. سو paying تفاهم هنگام پرداخت هزینه برق چیست؟

3- دلیل شایعات مبنی بر اینکه سیستم ASKUE پول را بیش از حد تخمین زده و پول پرداخت شده به سرعت تمام می شود چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ، ما از شبکه برق منطقه ای سمرقند بازدید کردیم و میکروفون را برای مقامات در دست گرفتیم.

(لازم به ذکر است که اگرچه در مورد منطقه سمرقند به این موضوع پرداخته شده است ، اما اوضاع و مشکلات ذکر شده در آن مربوط به کل کشور است).

هدف از نصب کنتورهای هوشمند در منبع تغذیه – سیستم ASKUE چه بود؟

به گفته دیور نیشانف ، معاون شعبه مرکز اتوماسیون حسابداری برق JSC “شبکه های برق منطقه ای” ، هدف این است که سیستم را پاک کنیم ، از بین بردن اتصالات غیرقانونی ، استفاده و غارت در صنعت از طریق اندازه گیری و کنترل روشن برق ، برای ایجاد امکانات رفاهی برای مردم.

اما آیا یک سیستم جدید مبتنی بر محاسبات دقیق نیز می تواند اشتباهاتی انجام دهد؟ اکثر شهروندان گیر داده شده در بخش انرژی شهر در سمرقند گفتند که پول پرداخت شده برای سیستم ASKUE به سرعت هزینه شد و آنها پس از اتمام پیش پرداخت و قطع اتصال از شبکه برای اتصال آن مشکل داشتند.

بیایید سوال اتصال مجدد سیستم ASKUE به شبکه غیرفعال را موکول کنیم. آیا سیستم پرداخت مشکلی دارد؟

البته وجود دارد!

مصرف کنندگان از طریق برخی از برنامه های پرداخت پول را برای خدمات و مجازات های اضافی مختلف ، نه برای برق ، خرج می کنند. در بیشتر موارد ، جریمه پرداخت می شود.

آیا تفاوتی بین پرداخت یک پنی و برق وجود دارد؟

به گفته دیور نیشانف ، برق کالای جداگانه ای است و پول پرداخت شده به کیلووات ساعت تبدیل می شود. مجازات جریمه است. بنابراین ، هر دو جداگانه محاسبه می شوند.

ما روی جنبه فنی نحوه ایجاد آشفتگی پرداخت تمرکز خواهیم کرد. به عنوان مثال برنامه PAYME را در نظر بگیرید. او توانایی پرداخت هزینه برق و جریمه را دارد. انتخاب ضبط قدرت در بالا قرار گرفته است ، بسیار ناخوشایند است. به نظر می رسد یک عنوان است.

در واقع ، بسیاری از مردم تصور می كنند كه هنگام بازگشت از محل كار ، چراغ های خانه آنها روشن نمی شود. با افزایش پرداخت های همزمان در سراسر کشور از ساعت 17:00 ، به نظر می رسد که سرور سیستم پرداخت مشغول خواهد بود ، پول منتقل شده به برق به یک باره عبور نخواهد کرد. اما به دلایلی پرداخت جریمه بلافاصله و بدون فکر فکر می کند.

برخی از گفتگوی ما گفتند که کارکنان سایتهای PAYNET نیز مجازات را پرداخت کردند زیرا پرداخت سریعتر است.

به طور مشابه ، نسخه ازبکی برنامه PAYNET برای سرویس اضافی کلمه “CONNECT” را دارد. این هم یک پست گمراه کننده است. در روسی در همان ضمیمه ، کتیبه “برای اتصال مجدد” ، به عنوان مثال برای اتصال مجدد واضح تر است. این اتصال مجدد نیز پرداختی برای برق نیست. هنگامی که چراغ برای مکان های غیر مسکونی و غیر مسکونی خاموش است ، برای اتصال مجدد هزینه جداگانه ای دریافت می شود. جریمه اتصال مجدد در طول MIB را به خاطر می آورید؟ شبیه این یکی.

بیایید به پنی نگاه کنیم. از چه چیزی حاصل می شود و چگونه محاسبه می شود؟

هافیزا کوربانوا ، رئیس بخش گزارش فروش فروش برق سمرقند HETK AD ، توضیح داد که در صورت پرداخت نشدن بدهی ظرف یک ماه ، مجازات 0.1٪ از مبلغ پرداخت نشده است. مجازات کل محاسبه شده ممکن است از 50٪ بدهی معوق بیشتر نباشد.

خوب ، تا زمانی که جریمه پرداخت شود ، اگر آن پرداخت از قلم افتاده باشد ، آیا برای برق دوباره محاسبه می شود؟

تمور آریپوف ، رئیس بخش ASKUE سمرقند HETK AD ، گفت که پول اضافی پرداخت شده پیش پرداخت برای مجازات بدون استفاده از هیچ چیز در حساب کیفری باقی خواهد ماند. هرگز هدف آن برق نیست. با این حال ، هنگام پرداخت هزینه برق ، ممکن است میزان مجازات در طی فرایند محاسبه مجدد ماه به ماه از بین برود. این برنامه چگونه ساخته می شود.

یاد آوردن: جریمه ها و سایر هزینه ها ممکن است از قبض برق شما کم شود ، اما پرداختی که برای جریمه انجام می شود به طور خودکار برای برق کسر نمی شود.

بنابراین اگر پولی که برای جریمه گمشده پیش پرداخت شده است به طور خودکار برای برق محاسبه نمی شود ، پس چرا مصرف کنندگان تعادل خود را بعنوان یک امتیاز مثبت می دانند؟

Temur Aripov توضیح داد که مشترک چندین حساب دارد. پرداخت برای برق ، جریمه ، اتصال مجدد ، پرداخت برای اتصال از طریق عمل (به عنوان مثال ، اگر کسی از “جوشکاری” موقت استفاده کند) و غیره

محاسبه هر یک از آنها جداگانه انجام می شود و با یکدیگر مخلوط نمی شوند. مصرف کنندگان مبلغ کل هر حساب را – به صورت موجودی دریافت می کنند.

یعنی عددی که در برنامه ها برای کاربران قابل مشاهده است ، مبلغ پیش پرداخت برق نیست بلکه موجودی حساب است. همچنین می تواند در ازای دریافت سکه و پول اضافی در حساب های دیگر به صورت مثبت منعکس شود.

البته این بسیار حواس پرت کننده است. چون همه حسابدار نیستند.

به عنوان مثال ، اگر به اشتباه یک پنی بیش از حد بپردازید ، بدهی برق شما ثابت می ماند ، اما حساب شما به موجودی اضافه می شود و لامپ شما خاموش نمی شود (اگر خاموش باشد ، دوباره روشن می شود) ، سپس بدهی شما همچنان افزایش می یابد. علاوه بر این ، اگر بدهی رو به رشد شما منقضی شود – مجدداً تحریم می شود و از سکه قبلاً پرداخت شده (پیش پرداخت) کسر می شود.

ایناهاش، “حتی اگر این مقدار پرداخت کنم ، بدهی من کم نمی شود ، پول اضافی کسر می شود” شایعات از کجا می آید؟ می بینی چه سیستم پیچیده ای است؟ اگر نمی فهمید ، پاراگراف آخر را دوباره با دقت بخوانید.

خوب ، متوجه شدیم پول جریمه و سایر خدمات کجا ذخیره می شود؟ برای هدایت آنها به پرداخت هزینه های برق چه باید کرد؟

هافیزا کوربانوا توضیح داد که پرداخت اشتباه جریمه فقط از طریق درخواست کتبی به رئیس HETK منطقه ای JSC و پرداخت دستی برق در بخش منطقه ای برای حسابداری و گزارش فروش انرژی انجام می شود.

این بدان معناست که مشترکین باید در هنگام پرداخت هزینه برق از طریق پریزهای مختلف تلفن همراه دقت بیشتری داشته باشند. بطور کلی، het.uz همچنین می توان میزان مصرف در هر کیلووات ساعت ، بدهی ها و جریمه های خریداری شده از حساب شخصی را از طریق سایت پیگیری کرد.

وقتی ما سعی کردیم اتاق آزمایش شخصی را باز کنیم باز نشد

این س arال پیش می آید: آیا می توان سیستم را برای مصرف کنندگان راحت تر کرد و فقط هزینه برق را قابل قبول دانست؟ باز هم ، این توازنی است که اکثر مصرف کنندگان نمی فهمند ، بلکه پیش پرداخت و قبض برق است؟

به ما گفته شده است که این امر نیاز به یک بازنگری کامل در نرم افزار مورد استفاده در حال حاضر دارد. در برنامه فعلی ، تأکید بر تنها پرداخت هزینه برق ، یعنی مبلغی که پیش پرداخت شده به جای تعادل ، غیرممکن است. زیرا به محض پرداخت ، آنها به کیلووات ساعت تبدیل می شوند.

می توان کیلووات ساعت پیش پرداخت را به مردم نشان داد ، اما همه این را درک نمی کنند. برای انجام این کار ، باید نامه D را به شماره 2100 ارسال کنید ، به طور منظم شمارنده را کنترل کنید و قرائت ها را مقایسه کنید.

بنابراین ، شهروندان عزیز ، هنگام پرداخت از کیوسک های خیابانی ، صندوق های پول نقد ، برنامه هایی مانند PAYNET ، PAYME باید بیشتر مراقب باشید. هنگام پرداخت ، تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب کالای ELECTRIC است.

حال سعی خواهیم کرد به برخی از س aboutالات مربوط به سیستم ASKUE و نحوه کار آن پاسخ دهیم.

ما سعی کردیم پول را از طریق همه به حساب منتقل کنیم تا بررسی کنیم آیا پول پرداخت شده از طریق صندوق پول ، پایانه پرداخت ، برنامه های تلفن همراه بلافاصله در سیستم ظاهر می شود یا خیر. پول پرداخت شده بلافاصله به حساب واریز می شود. پس چرا نمی توان ASKUE متر را به برق وصل کرد که بلافاصله به دلیل بدهی قطع شد.

تمور آریپوف توضیح داد که سیگنال ها از طریق امواج رادیویی PLC (فاز صفر) ، RF و GPRS ارسال و دریافت می شوند. در حقیقت قطع ارتباط از سیستم یک شبه اتفاق نمی افتد. رایانه سیگنالی برای خاموش کردن پیشخوان هایی که در طول روز بدهکار هستند ارسال می کند. حتی سیگنال هایی نیز وجود دارد که خطای خاموش شدن رخ داده است. وقتی ظرفیت انتقال خط خوب است ، دستور بلافاصله اجرا می شود. اما در بسیاری از نقاط سیم ها فرسوده هستند و در برخی از نقاط اتصال اینترنت خوب نیست ، که منجر به برخی مشکلات در راه اندازی مجدد خودکار می شود.

دیور نیشانوف در پاسخ به این س whetherال که آیا سیستم ASKUE هرگز به طور کامل عملیاتی خواهد شد و آیا به ناراحتی ایجاد شده برای شهروندان خاتمه می دهد ، گفت که این سیستم هنوز کاملاً عملیاتی نیست و کار راه اندازی تا پایان سه ماهه اول به پایان می رسد امسال او بازداشت شد. وی خاطرنشان كرد كه اوضاع نسبت به كاری كه تازه شروع شده بهتر شده است. زیرا در صورت بروز مشکلات ، به تدریج برطرف می شوند.

خوب ، تا وقتی که به سیستم جدید عادت نکنید ، هنوز هم منابع زیادی وجود خواهد داشت. برای رفع آنها چه کاری انجام می شود؟ چه چیزی از مصرف کنندگان مورد نیاز است؟

در پاسخ به این س ،ال ، دیور نیشانف از شهروندان می خواهد مشکلات موجود در شبکه های اجتماعی را به روشی مشخص و مشخص و نه به طور کلی شرح دهند. وی گفت: “به طور قطع درخواست های تجدیدنظر در نظر گرفته می شود و مشکل در منطقه ای که بوجود آمده بررسی و حل خواهد شد.”

وی افزود که سیستم هوشمند ASKUE می تواند تعدادی از اقدامات غیرقانونی مانند سرقت برق ، اتصالات غیرقانونی را تشخیص دهد. چنین اقدامات غیرقانونی منجر به اعمال جریمه می شود.

ما اطمینان داریم که سیستم ASKUE ، که به طور فزاینده ای کل جمهوری را پوشش می دهد ، بازسازی خواهد شد و همه چیز سرجای خود قرار می گیرد. تاکنون دیدیم که تا حدودی به وضوح و رضایت بخشی کار می کند. اما واقعاً هنوز هم عملکرد کمی عالی در او وجود دارد.

اما دستیابی به چیزی بدون به روزرسانی خطوط ، ساده سازی سیستم پرداخت و قابل فهم ساختن آن برای مصرف کنندگان دشوار است. عدم اطمینان و سردرگمی باعث ایجاد بی اعتمادی به سیستم ASKUE می شود.

از آنجا که در گذشته کنتورها از طریق درب منزل توسط شخصی بررسی می شد ، اکنون کامپیوتر این کار را از راه دور انجام می دهد و به محض بروز بدهی می تواند به طور خودکار خاموش شود.

در حالی که مردم نمی توانند فقط هزینه برق را بپردازند (دقیقاً مانند انداختن پول روی تلفن) ، کارهایی که در این حد انجام شده و رجزخوانی می کنند به محض خاموش شدن چراغ های خانه مورد توجه قرار نمی گیرند.

شورات شوکرجونوف ، خبرنگار ویژه Kun.uz.
هنرمندان: Jahongir Alibaev، Fakhridin Hotamov.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *