پ. ژانویه 28th, 2021


دانشمندان اسرائیلی Tamar Almog و Oz Almog می گویند ، الگوی فعلی دانشگاه ها دیگر توجیه پذیر نیست. به گفته آنها ، کارکردهای تحقیق و تدریس در دانشگاه باید جدا باشد.

عکس: کتابخانه های KU Leuven

دکتر تامار آلموگ ، استاد دانشگاه حیفا در اسرائیل و جامعه شناس و مورخ ، پروفسور اوز آلموگ ، می گویند نهادهای دانشگاهی که هنوز طبق مدل قرون وسطایی عمل می کنند ، باید کاملاً تغییر کنند.

محققان گفتند دانشگاه ها در بحران کرونر خود را توجیه نمی کنند و می گویند که آنها نیاز به اصلاحات اساسی دارند.

نظرات آلموگ در این باره در آگوست سال 2020 منتشر شد. “آکادمی: همه دروغ ها” (آکادمی: همه دروغ ها). ایده های این کتاب با مجله مصاحبه با بروکسل تایمز با یکی از نویسندگان ، اوز آلموگ ، باعث جنجال در جامعه علمی شده است. آنها صحبت کردند.

“طبق تجزیه و تحلیل ما ، مشکلات موجود در سیستم دانشگاهی مشکلات پیش پا افتاده ای نیستند که با تغییرات کوچک قابل حل باشند. سال هاست که مدل دانشگاه موجود توجیه شده است ، اما اکنون نه. ما به یک مدل کاملاً جدید از علوم و آموزش عالی نیاز داریم.

در اصل ، گزینه های دیگر در حال نشان دادن هستند. بسیاری از موسسات غیر دانشگاهی وجود دارند که آموزش با کیفیت بالا ارائه می دهند. برخی از آنها نتایج خوبی را نشان می دهند. آنها سخنرانی ها ، دوره ها و برنامه های آموزشی سرگرم کننده بی شماری را در قالب های مختلف ارائه می دهند. تقاضا برای چنین آموزش های فکری زیاد است. دلیل موفقیت آنها این است که در کلاس سخنرانی های خسته کننده ای ارائه نمی دهند. “

به گفته وی ، عدم تغییرات اساسی در سیستم دانشگاهی به دلیل بسته شدن بازار و دیدگاه های قاطع در مورد دانشگاه است.

“دو چیز برای تغییر مهم است. اولین، لغو انحصار م institutionsسسات آموزش عالی ، ایجاد بازار رقابتی آزاد متشکل از بسیاری از شرکت کنندگان و حداقل کنترل کنندگان ضروری است.

دوم ، آموزش و پژوهش باید جدا باشد.

دانشگاه های مدرن بر اساس مدل قرون وسطایی بنا شده اند. در آن زمان ، اساتید به عنوان اربابی دیده می شدند که همه چیز را می دانستند.

نمی توان گفت که بازار آزاد صرفاً مبتنی بر عرضه و تقاضا است. م institutionsسسات آموزشی و م institسسات تحقیقاتی با بودجه عمومی و سازمانهای حمایت مالی تأمین می شوند. اکنون مقدار هنگفتی از هزینه های دولت برای آن ، اما نداشتن برنامه او را می خنداند.

امروزه دانشگاه های دولتی به هیچ وجه سعی در درآمدزایی یا توجیه موجودیت خود ندارند. زیرا یارانه می گیرند ، خواه نیاز واقعی اجتماعی برای آنها باشد یا خیر. آنها به خوبی می دانند که دولت به آنها اجازه ورشکستگی نمی دهد.

البته نظم و انضباط می تواند از کشوری به کشور دیگر و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. اما دانشگاه های سراسر جهان ، به یک شکل یا شکل دیگر ، هنوز روی این مدل منسوخ کار می کنند. به همین دلیل هیچ موسسه آموزشی نمی تواند از بحران و پیامدهای آن جلوگیری کند. “

به گفته اوز ، این یک افسانه است که هم تحقیق و هم تحصیل در دانشگاه های عالی رتبه خوب پیش می رود.

“اعتبار یک م institutionسسه آموزشی به معنای تحصیلات خوب نیست. بعضی اوقات کالج های کوچک که صرفاً مبتنی بر آموزش هستند و هیچ تحقیقی انجام نمی شود ، کیفیت بالاتری را نشان می دهند. زیرا کارکنان م institutionsسسات آموزش عالی نه بر اساس مهارت های آموزشی اعضای ، بلکه بر اساس ماهیت تحقیقات آنها تشکیل می شوند.میگه

این دانشمند همچنین انتقال به نوعی آموزش آنلاین در سراسر جهان به دلیل بیماری همه گیر را “یک امر فوری” دانست.

«اگر آنها گزینه ای داشته باشند ، دانشگاه ها و کالج ها هرگز چنین انتقال گسترده ای را به آموزش آنلاین انجام نمی دهند. تقاضا برای شرایط چنین بود.

با حفظ فرم دورکاری ، بیشتر بازار کار مانند گذشته به حالت اداری تغییر نخواهد کرد. به همین ترتیب ، دانشگاه ها کاملاً به سیستم سنتی قبلی برنمی گردند.

ویروس کرونا ویروس همه معلمان را مجبور کرده است که به آموزش آنلاین روی بیاورند و روند طبیعی اجتماعی را تسریع کنند. در حالی که بسیاری از سخنرانی های زوم به سبک بسیار ساده ای سازمان یافته است ، بسیاری از معلمان فواید آن را احساس می کنند.

نکته اصلی این است که دانشجویان همچنین از راحتی این قالب انعطاف پذیر اطلاع داشتند زیرا دیگر نیازی به بازدید از پردیس دانشگاه ندارند.

انقلاب یادگیری آنلاین در ابتدای راه است. وقتی فناوری پیشرفته کاملاً وارد این بازار شود ، شگفتی های فناوری در سیستم آموزش و پرورش رخ می دهد که قوانین بازی را کاملاً تغییر می دهد.

بازار باید به روی همه انواع آموزش باز باشد. عمدتا برای آموزش حرفه ای. زیرا متخصصین و کارفرمایان جوان بیشترین نیاز را به این فرم دارند. در همان زمان ، کارفرمایان می خواهند که کارکنان جدید مهارت های حرفه ای خاصی داشته باشند ، همچنین توانایی صحبت کردن با زبان ، کار تیمی ، یادگیری چیزهای جدید و تفکر انتزاعی را دارند. اما در میان این آرزو ، دانشگاه ها قادر به توجیه اعتماد نیستند. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *