س. مارس 9th, 2021


باختیور منگلیف ، استاد دانشگاه زبان و ادبیات ازبکستان آلیشر ناوی ، تاشکند گفت ، با وجود اقدامات انجام شده توسط دولت ، تحصیلات عالی در ازبکستان هنوز در تلاش است.

استاد در مقاله خود برای Kun.uz ، پیشنهادهای خود را برای حل مشکلات در این زمینه ارائه می دهد.

1. باید به دانشجویان آزادی داد. لازم است عمل نیاز به حضور و لباس فرم آنها از بین برود

امروزه کیفیت آموزش مهم نیست ، بلکه الزام به حضور در کلاس ها است.

این دلیلی است که معلمان بی کفایت روی خود کار نمی کنند و دانش آموزان وقت خود را تلف می کنند. همین لباس یکسان نیز در رشد نگرش دانش آموزان تأثیر منفی دارد و مشکل لباس اگرچه ناچیز است ، اما همچنان یک مشکل عمده معنویت است.

2. به اساتید دانشگاه باید آزادی داده شود

واضح است که اکثر دانشگاه ها همچنان شرط غیرقانونی حضور اساتید ، حتی دانشجویان مقطع دکترا را دارند که از ساعت 8 بعد از ظهر تا 9 شب در دفتر کار باشند.

با این وجود ، اساتید دانشگاه بطور قانونی نیمه وقت مشغول به کار هستند. این بر توانایی آنها در کار بر روی خود تأثیر منفی می گذارد.

این واقعیت که دانشجویان دکتری روزهای خود را در مطب می گذرانند ، آنها را از انجام برنامه های تحقیقاتی خود باز می دارد. آزادی همچنین باید سازماندهی درس را نیز پوشش دهد.

3- نیاز به بهبود سیستم حاکمیت دیجیتال در آموزش عالی با کاهش کارنامه وجود دارد

اسناد و مدارک بیش از حد فقط “فشردن” دامنه و کیفیت کار و کارکنان و موسسات به نظر می رسد که در حال کار هستند.

رهبران و اساتید درگیر کاغذ بازی هستند و خود و جامعه را گمراه می کنند.

معلمان مجبور می شوند که نمادی را روی 4-5 نوع کاغذ نشان دهند. به عنوان مثال ، موضوع درس در دفتر خاطرات الکترونیکی ، بستر خلق و خوی ، دفتر خاطرات گروهی ، برنامه تقویم منعکس شده است. گاهی اوقات ورود به دفتر خاطرات بخش الزامی است. در طول درس باید شرایط کار با دفتر خاطرات الکترونیکی در سنجش دانش آموزان فراهم شود.

4 ایجاد سیستمی برای معرفی اساتید دانشگاه برای جوایز دولتی ضروری است

بنا به دلایلی ، اساتید دانشگاه برای جوایز دولتی کمتر از معلمان مدارس توصیه می شوند. با این حال ، معلمان فداکار بسیاری در میان آنها وجود دارند.

امروزه توصیه ها فقط بر اساس “تأیید مدیریت” انجام می شود. پتانسیل علمی و آموزشی استاد و شغل تدریس وی بندرت مورد توجه قرار می گیرد.

به عنوان مثال ، امروز هر خواننده دوم عنوان “هنرمند افتخاری” را دارد ، اما عنوان “مربی افتخاری جوانان” به تعدادی از معلمان دانشگاه اعطا شده است. علاوه بر این ، کسانی که به هیچ وجه به جوانان تعلیم نمی دهند شایسته این عنوان هستند.

معرفی عنوان “معلم افتخاری ازبکستان” ضروری است. همچنین ایجاد معیارهای کامل و سازوکاری برای توصیه اساتید دانشگاه برای جوایز دولتی ضروری است.

5 کار اجباری در آموزش عالی باید لغو شود

اساتید دانشگاه مجبور به انجام کارهای زیادی می شوند که در حجم کار آنها قرار ندارد. به طور خاص ، دروس مستقل در مقیاس بزرگ که به معلم اختصاص داده می شود اما پرداخت نمی شود.

6 اطمینان از تبادل اساتید دانشگاه و دانشجویان در سراسر کشور باید

معلمان و دانشجویان درگیر پوسته های دانشگاه های خود هستند. در دانشگاه های مختلف متخصصان برجسته ای در زمینه های مختلف علمی وجود دارند. آنها “مالکیت” فکری مشترک کشور هستند. هر دانشجو از همه دانشگاه ها باید بتواند با استفاده از این پتانسیل ، مکانیسم قانونی آن را ایجاد کرده و شرایط مطلوبی را ایجاد کند.

7 ایجاد شرایط مساعد برای اساتید دانشگاه جهت مطالعه تجربیات آموزش عالی جهان و رفع این سیستم از موانع دیوان سالاری ضروری است.

برای مطالعه سیستماتیک و هدفمند روشهای پیشرفته خارجی ، به یک محیط و شرایط نیاز است. اکنون بسیاری از دانشگاه ها در این مورد نیز از معیار “تأیید رهبری” استفاده می کنند.

غالباً مشاهده می شود که معلمان به دلیل کمبود نیروهای واجد شرایط به م institutionsسسات آموزشی خارجی اعزام می شوند.

8 معرفی سیستم انتخابات آزاد برای کلیه پستهای مدیریتی در دانشگاهها ضروری است

رهبران سیستم آموزشی ، لوکوموتیو فرایند یادگیری هستند. یک عامل مهم این است که آنها تیم را متحد می کنند و کیفیت آموزش را تضمین می کنند. آموزش نیز یک فرایند و سیستم جمعی است. امروزه هنگام تعیین رهبران در آموزش عالی ، نظر تیم در نظر گرفته نمی شود.

رئیس گروه باید توسط اعضای گروه ، رئیس دانشکده توسط تیم دانشکده (اساتید و دانشجویان) ، رئیس دانشگاه توسط تیم دانشگاه انتخاب شود. توصیه های فعلی دانشگاه های دانش بنیان قادر به انجام عادلانه این وظیفه نیستند و تا حدی منسوخ شده اند.

9 دانشگاههای خصوصی نیاز به دسترسی سریعتر دارند

نیروی محرکه بازار تقاضای رقابتی و عامل عرضه است. با این حال ، آموزش عالی امروز بر اساس الزامات سوسیالیستی غیررقابتی و منسوخ کار می کند – نگرشی که نسبت به کیفیت “محصول” مسئولیتی احساس نمی کند.

این مشکل با ایجاد م institutionsسسات آموزشی غیردولتی که رقابت در آموزش عالی را تضمین می کنند ، حل خواهد شد. زیرا عدم علاقه م institutionsسسات آموزشی دولتی به کیفیت پرسنل آموزش دیده همچنان از دردناک ترین نکات در آموزش عالی است.

10 لازم است دانشجویان دوره اول را برای مدت معینی (حداقل چند هفته) با روند آموزش عالی سازگار کنیم.

به نظر می رسد که دانشجویان سال اول به طور خودجوش بر سیستم آموزش عالی تسلط دارند. آن ها هستند موسسه ، دانشگاه ، آکادمی ، گروه ، واحد اعتبار ، سخنرانی ، سمینار ، آموزش عملی جوهر و محتوای مفاهیم لازم مانند

باختیور منگلیف ،
سنگ
دانشگاه ایالتی کنت از زبان و ادبیات ازبکستان استادان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *